איך לפתח שגרת מים לתינוקות וילדים

איך לפתח שגרת מים לתינוקות וילדים

זמן קריאה: 2 דקות

לא רבים יודעים זאת, אך תינוקות ופעוטות הן אחת מהאוכלוסיות הנתונות ביותר לסיכוני התייבשות. מאחר וילדים מסתגלים לחום לאט יותר מבוגרים ובעלי מנגנון צמא מוגבל יותר, גם התייבשות קלה עשויה להיות בעלת השלכות לא נעימות. לכן, כדי לשמור על בריאותו והתפתחותו התקינה של התינוק, חשוב שנקפיד על צריכת מים תקינה ותכופה. אלו כמה נקודות שכדאי לקחת בחשבון בעת בניית שגרת מים לתינוקות ולילדים.

שתיית מים ובריאות התינוק

עבור מבוגרים, התייבשות קלה עשויה להסתיים בסחרחורת וחולשה. תינוקות, לעומת זאת, אשר מוחם מכיל מעל 80% מים, גם אובדן נוזלים בשיעור של 2% בלבד עשוי לגרום לירידה בתפקוד הקוגניטיבי, במצב הרוח וביכולת התפיסה. ירידה של מעל 5% עשויה להיות מסוכנת מאוד. לכן, אין להקל בחשיבות שתיית מים תכופה ומסודרת. חשוב שנבנה הרגלים טובים מגיל צעיר לשתיית מים.

כמה יש לשתות בכל גיל?

תינוקות הניזונים מחלב אם באופן בלעדי אינם זקוקים לתוספת מים. תכולת המים בחלב מספיקה לתפקודו הבריא של התינוק. עם זאת, עם תינוקות ופעוטות שהחלו לאכול מזונות אחרים, חשוב שנקפיד על שתיית המים. זוהי צריכת המים המומלצת לילדים על פי קבוצות גיל שונות.

  • מגיל שנה – שלוש יש לשתות 4 כוסות מים מדי יום.
  • מגיל ארבע עד שמונה – כ-5-6 כוסות.
  • מגיל שמונה ומעלה – יש לשתות לפחות 8 כוסות מים ביום.

חשוב שגם נשים מניקות ובהיריון יזכרו כי הן שותות עבור שניים ויקפידו על שתיית 11-13 כוסות מים ביום.

מה עושים עם סרבני מים?

לא תמיד קל להנחיל הרגלי שתיית מים לתינוקות וילדים. בין אם הילדים התרגלו לשתייה ממותקת, לחלב האם או פשוט סולדים משתייה, סירוב לשתות מים מהווה תופעה נפוצה למדי. חשוב שלא נוותר וניישם פתרונות שיסייעו לנו לוודא שהילדים שלנו שותים היטב.

  • אם התינוק עדיין יונק, מומלץ לתת לאדם אחר להציע לו את בקבוק המים, על מנת שלא יקשר את המים כתחליף לחלב.
  • ניתן להגיש את המים בכלי עם צבע או צורה מושכת כמו בקבוק עם ציורים שמושכים את העין או כוס מעניינת.
  • במקרים מסוימים, טעם המים עשוי להיות לא נעים לילד. ישנם ילדים הרגישים יותר לריח הכלור במים. במקרים כמו אלה, מומלץ להתחיל בכמויות קטנות על מנת להרגילו לטעם או להשתמש במים מסוננים.

מאיזה מקור כדאי לתת מים לתינוקות וילדים?

תינוקות עד גיל שנה הינם רגישים מאוד לזיהומים ולכן, משרד הבריאות מורה לתת להם אך ורק מים רתוחים או מסוננים. כדי לשמור על בריאות ילדך ועל כל המשפחה, מומלץ לרכוש בר מים עם מסנן איכותי שיאפשר לכולם לשתות מים נקיים, טהורים וטעימים יותר. בר המים עשוי להיות אמצעי נוח לסגל שגרת שתיית מים חדשה בבית בבלו ווטר אנו מחזקים פילטרים לברי המיים המובילים כגון פילטר אלקטרה בר או פילטר תחליפי למכשירי תמי 4.

בלווטר שיווק והפצה של סנני מים  077-3307449

דילוג לתוכן