אינדונזיה עושה את הלא יאמן

אינדונזיה עושה את הלא יאמן

זמן קריאה: 2 דקות

מדינת אינדונזיה מקימה עיר בירה חדשה בעלות מטורפת של 33 מיליארד דולר.

מי החליט על המהלך ומתי?

בשנת 2019 בחודשי הקיץ הנשיא של אינדונזיה הביא לפרלמנט האינדונזי את התוכנית שללו להעתיק את עיר הבירה לאי בורנאו.

התהליך יערך שנים רבות וצפוי להגיע לסיום רק בשנת 2024 יתכן שמהלך זה יתארך משמעותית עקב משבר הקורונה שפוקד את העולם בשנת 2020.

המניע מאחורי ההחלטה האמיצה של נשיא אינדונזיה ג'וקו ווידודו הינה בשל היותה ג'קרטה, עיר הבירה הנוכחית, עמוסה ופגיעה לאסונות טבע.

ג'וקו ווידודו הוא הנשיא השביעי והנוכחי של אינדונזיה והראשון מבין נשיאי המדינה שאינו מגיע מהאליטה המשתייכת לחברה הצבאית והפוליטית של המדינה. עד לטקס השבעתו, שנערך ב-20 באוקטובר 2014, כיהן כמושל מחוז ג'קרטה.

ג'קרטה הבירה הנוכחית

ג'קרטה, בירת אינדונזיה, שוכנת בחוף הצפון-מערבי של האי ג'אווה. עיר הבירה של אינדונזיה היא אוסף היסטוריה של תרבויות – ג'וונית, מלאית, סינית, ערבית, הודית ואירופאית – השפיעה על הארכיטקטורה, השפה והמטבח שלה. בעיר העתיקה, קוטה טואה, שוכנים מבנים קולוניאליים הולנדיים, גלודוק (צ'יינה טאון של ג'קרטה) והנמל העתיק של סונדה קלפה, שם שוכנים מעשירי עץ מסורתיים.

ג'קרטה טובעת תחת כובד המבנים של העיר. קרקעות העיר שוקעות תחת משקל המבנים של העיר שמאוכלסת מדיי , יסודותיה נחלשים על ידי שאיבת מי תהום ועליית הים זו אחת הסיבות, בין היתר, שממשלת אינדונזיה הולכת לשנות את בירתה.

כניסה לישראלים לאינדונזיה

כיום לא ניתנת האפשרות לישראלים להיכנס לאינדונזיה, יחד עם זאת ישראלים בעלי דרכון אירופי נהנים מהפריווילגיה של כניסה לאחת המדינות המעניינות ביותר בעולם כאשר מרבית ממחזיקי הדרכון הישראלי איננם יכולים לבקר באינדונזיה.

על פי מרדכי שאבי מנכ״ל איזי נשיונליטי המתמחה  בהוצאת דרכון פורטוגלי בשנים האחרונות רואים מגמת עליה חדה של ישראלים המבקשים לממש את זכאותם לדרכון אירופי תוך הצהרה שיעשו בו שימוש להגיע ליעדים שנבצרו מהם ישראלים להגיע עד כה.

אז מי זכאי לאזרחות ודרכון פורטוגלי?

למעשה כמעט 30 אחוז מאוכלוסיית מדינת ישראל הנמנים כצאצאי יהדות מאחת מהמדינות הבאות:

יוון, בולגריה, טורקיה, מרוקו, טוניס, אלג'יר, יוגוסלביה ועוד מדינות רבות.

לעת עתה כל עוד לא זכינו להסכם היסטורי כמו ההסכם ההיסטורי שנעשה לאחרונה עם איחוד האמירויות האפשרות היחידה לישראלים לביקור באינדונזיה הינה רק עם דרכון אירופי.

אנו נמשיך לעקוב אחר התקדמות בניית עיר הבירה החדשה של אינדונזיה ונמשיך לעדכן אתכם במגזין שלנו.

 

 

 

 

דילוג לתוכן