הנער שגילה באג אבטחה של אפל ועושה מזה כסף

הנער שגילה באג אבטחה של אפל ועושה מזה כסף

זמן קריאה: 2 דקות

כמה פעמים חשבתם על דרכים יצירתיות לעשות כסף? הרי אין דבר טוב יותר מאשר להכניס כסף ללא כל מאמץ. בשנים האחרונות התפתחו לא מעט סיפורים על אנשים שעושים כסף עם מינימום מאמץ. אך הסיפור הבא שאתם הולכים לשמוע הוא ללא ספק אחד מהסיפורים המרתקים ביותר של השנים האחרונות. כך שלא מן הנמנע כי בעתיד הקרוב תתחילו לחפש פרצות אבטחה של סמסונג או של אפל על מנת שתוכלו להיות מתוגמלים על בסיס קבוע במשך כל ימי חייכם! אז בואו לשמוע את אחד מהסיפורים המרתקים ביותר שיגרום לכם גם קצת לקנא.

גרנט תומפסון בן ה-14 היה עד לא מזמן נער רגיל אשר חי באריזונה בארה"ב. אך לאחרונה הצליח הנער לגלות ליקוי אבטחה חמור שמאפשר לצותת למכשירים אחרים וכל זאת בחסות אחת מהאפליקציות המוכרות ביותר של אפל. מדובר בלא אחרת מאשר אפליקציית הצ'ט Facetime, שמידיי יום משתמשים בה מיליוני אנשים מכל רחבי העולם על מנת לתקשר זה עם זה. נכון להיום אף אחד אינו יודע מהו הפרס או התגמול שאותה יקבל תומפסון על הגילוי החשוב, אך ללא ספק אפל תעשה זאת על מנת להודות לו. במקרה שפרצת האבטחה לא הייתה מצליחה להתגלות בזמן, אפל הייתה יכולה להיות נתונה ללחצים ואי נעימות רבה.

הגילוי אותו חשף תומפסון מראה כי כאשר מצרפים גולשים לשיחות קבוצתיות, אנשים אחרים יכולים גם הם להאזין לשיחה גם אם לא הוזמנו עליה. כך אנשים רבים יצליחו לצותת האחד לשני, דבר שמן הסתם נוגד את חוק הגנת הפרטיות בעולם כולו אשר קובע כי ציתות שלא כחוק הוא דבר אסור. אפל החליטה לתגמל את תומפסון על הגילוי למרות שזה נוגד באופן כללי את המדיניות של החברה. המדיניות שלה קובעת כי היא לא מתגמלת אנשים אשר מגלים כשלים או בעיות באפליקציות שלה. לפיכך אנו למדים עד כמה הגילוי של תומפסון הצעיר היה חשוב מאוד, ומנע מאפל לא מעט מבוכה בעולם כולו.

חברת אפל פרסמה כי הבעיה נפתרה בסוף חודש ינואר 2019, אך על פי הערכות תומפסון ביחד עם אמו הזהירו את אפל על הבעיה כבר בתחילת חודש ינואר 2019. תומפסון עצמו גילה את הבעיה כאשר השתמש באפליקציה על מנת לדבר עם חבריו על משחק הפורטנייט שכבש את העולם. אמו של תומפסון שלחה לאפל מספר מיילים והודעות עם פירוט של הבעיה, אך מהצד של אפל לא התקבלה כל תגובה או מענה על המכתבים ששלחה האם.

בסופו של דבר באפל אכן הבינו כי מדובר בבעיה קשה אשר יכולה לגרום להם ללא מעט בעיות מול חוקי הפרטיות בעולם כולו. באפל הוציאו הודעה מסודרת עם הודאה על כך שתומפסון עצמו הוא זה שגילה את הבעיה ולא אף נציג מטעמה של אפל. בנוסף הובהר כי בקרוב מאוד יצא עדכון גרסה לאפליקציה אשר אמור להסדיר את הבעיה אחת ולתמיד.

הערכות מדברות על כך כי אפל תעניק לתומפסון מימון מלא ללימודים באוניברסיטה. ללא ספק מדובר בפרס ענק לנער צעיר אשר גילה במקרה את הבעיה וכעת מתוגמל באופן הולם. כך שאם מתחשק לכם גם לקבל מענק שמן במיוחד, כל מה שאתם צריכים לעשות זה לאתר בעיה באחת מהאפליקציות של אפל. אם הבעיה תהיה מספיק רצינית, אתם ללא ספק הולכים לקבל תגמול הולם על הגילוי המרעיש שיכול מאוד לסייע.

 

כתבה בשיתוף אתר אייפיקס 24

https://www.24ifix.com

 

 

 

דילוג לתוכן