מה זה Dynamics 365 (דיינמיקס 365) ?

מה זה Dynamics 365 (דיינמיקס 365) ?

זמן קריאה: 7 דקות

מערכת Dynamics 365, היא למעשה, משפחת היישומים העסקיים של חברת 'מייקרוסופט'. מערכת זו, מתחייבת להפוך כל שיטה עסקית ליתרון עסקי, עבור ארגונים בכל מקום אשר יהיו. אבל מה כל זה אומר בעצם?

דיינמיקס 365 כוללת את האפליקציות ERP ו-CRM יחד

דיינמיקס 365, משלבת בתוכה מעל תריסר אפליקציות ותוספים, דבר אשר מוביל לצורך בשימוש באפליקציות ERP (מערכת לתכנון משאבי ארגון) ו-CRM (ניהול קשרי לקוחות), ועוד הרבה יותר.

דיינמיקס 365, מעניקה ללקוחותיה רישיון לאפליקציות אשר מספק את התמורה הטובה ביותר עבור הלקוחות. המערכת כולה וכל הנגזר ממנה, עוצבו ותוכננו כך שהלקוחות יקבלו מקסימום יכולת גמישות והרחבה.

בשל אותה חדשנות גמישה ומהירה, דיינמיקס 365 יכולה להסתגל באופן כזה אשר תתאים כמעט לכל סוג עסק. אך למען האמת, זה עלול להיות קשה להבנה, במיוחד עם כל אותם ראשי תיבות לא ברורים : D365, CRM, ERP, וכהנה וכהנה.

במאמר זה, אני אסקור את הנושא ואתן לכם קישורים רבים להשוואות והסברים מפורטים יותר.

מהן הפתרונות אותם מעניקה דיינמיקס 365 על ידי ERP?

פתרונות ERP של מערכת דיינמיקס 365, מתמקדים בכל הנוגע לצרכי חשבונאות, ייצור והפצה העיקריים של הלקוח, אך מתרחבים לסעיפים רבים יותר. באופן כללי, התמורה של אותם פתרונות המוענקת לעסק שלכם, היא בעצם להגדיל את אופן המיכון (אוטומציה), היעילות, השליטה והמדרגיות של העסק שלכם.

בדרגה הגבוהה ביותר, קיימים שני פתרונות עיקריים של דיינמיקס 365 ERP לבחירה:

  1. Business Central מרכז עסקים
  2. Finance & Operationsמימון ותפעול

Dynamics 365 מרכז עסקים: פתרון ERP מתאים באופן מיטבי לרוב העסקים הקטנים או הבינוניים. פתרון זה מאפשר לחברה להתחיל כקטנה אך עם הזמן, לאפשר לה להתרחב ולהוסיף פונקציונליות ככל שהצרכים שלה לכך משתנים וגדלים.

Dynamics 365 מימון ותפעול: פתרון ERP מתאים באופן מיטבי לעסקים גדולים או מגוונים. נעשה שימוש בפתרון זה בייחוד על ידי חברות בעלות מספר רב של קווים עסקיים, פעולות בינלאומיות, ריבוי מטבעות, או צרכי ייצור מורכבים ונבדלים/שונים.

'מרכז עסקים' בדרך כלל רלוונטי לעסקים קטנים ובינוניים, בזמן ש'מימון ותפעול' בדרך כלל מותאם לעסקים גדולים יותר. בכל אופן, קיימים בנוסף הבדלים רבים בין שני תחומים אלו, וההתאמה הטובה ביותר לחברה שלכם תלויה בצרכים הספציפיים והמדויקים של העסק שלכם.

בנינו כלי אוטומטי של המלצות על דיינמיקס המתייחס ל-20 גורמים אשר יעזרו לכם להעריך מה היא התאמה הטובה ביותר עבורכם.

כעת, לגבי 'מימון ותפעול', ישנו פירוט מעט רחב יותר. למרות שרוב הלקוחות, הפרשנים והיועצים עדיין מכנים זאת "מימון ותפעול", מייקרוסופט חילקה זאת לשתי אפליקציות נפרדות:

Dynamics 365 פיננסי/מימון: כולל תקצוב, ניהול פרויקטים, מימונים והנהלת חשבונות לחברות בינלאומיות גדולות.

Dynamics 365 ניהול שרשרת אספקה: כולל הנדסה, ייצור, אחסון והפצה. מצטיין בייצור רב-מפלסי ובייצור שיטתי מורכב ונבדל.

תהליך השילוב של האפליקציות עדיין קורה בפעם אחד, אבל כעת קיימת בידכם היכולת לבחור האם המשתמשים שלכם יקבלו גישה לאפליקציה אחת או יותר, תלוי בהליך העסקי שלכם. אתם מוזמנים לקרוא פירוט מפורט יותר בקישור הבא התמחור החדש של 'מימון ותפעול '.

בוודאי שמעתם גם את המושג Microsoft Dynamics GP. GP הוא יישום ERP רב-עצמה של מייקרוסופט, בו משתמשים לקוחות רבים של Encore. מבחינה טכנית, GP הוא לא חלק ממשפחת דיינמיקס 365, אך הוא מאוד קרוב אליה ובעל ממשק דומה.

לאחרונה, חברות רבות המשתמשות ב-GP, מתנסות בהערכה של הצרכים שלהן עם מערכת Dynamics Partners בכדי להעריך ושלקול מעבר למערכת Dynamics 365, בייחוד שימוש עם 'מרכז עסקים'. לשם השוואה מקיפה בין שני פתרונות המופיעות לעיל, אנא קראו דיינמיקס GP לעומת דיינמיקס 365 'מרכז עסקים'.

מהן האפליקציות CRM של דיינמיקס 365?

ישנן חמש אפליקציות שונות השייכות לדיינמיקס 365,הממלאות את כל צרכי ה-CRM של העסק. אפליקציות אלה, מסייעות לחברה שלכם, לבצע מכירות, לשמר לקוחות, להעניק תמיכה בעת הצורך ולעקוב אחר כל התהליכים יחד.

דיינמיקס 365 Sales (מכירות): זהו היישום השכיח ביותר מבין החמישה. מאפשר מבט של 360 מעלות על כל האינטראקציות שלכם עם כל הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים, כך שהצוות שלכם יוכל לתכנן ולחזות את האינטראקציה הבאה שלכם איתם. דבר זה מעניק לכם מקור יחיד המביע על אמון בצוותי המכירות, השיווק וניהול החשבונות שלכם.

דיינמיקס 365 Marketing (שיווק): מחזק את יכולת השיווק שלכם על ידי יצירת קמפיינים לצורך גדילה והרחבת העסק, הערכת נקודות ובנוסף, מספק הבחנות לגבי פעולות נוספות על מנת להשיג ולשמר לקוחות.

דיינמיקס 365 Customers Service  (שירות לקוחות): מתגבר ומחזק את צוות שירות הלקוחות שלכם על ידי מעקב יעיל אחר תלונות של לקוחות, סחורה מוחזרת, תביעות על אחריות יצרן, הסכמי שירות וזכאות ומעקב נוסף על אופן התמודדותו של הצוות שלכם עם כל אותם לקוחות ועסקאות.

דיינמיקס 365 Project Service Automation: יישום זה מעולה לארגונים המספקים שירותים מקצועיים בעזרת הסדרים של מחירים או זמנים וחומרים קבועים (למשל, שירותי הנדסה או ייעוץ). מספק תזמונים של משאבים, זמני כניסה ופירוט הוצאות. בנוסף, רישיונות אלה כוללים את פונקציית דיינמיקס 365  Sales.

דיינמיקס 365 Field Service (שירות חוץ): יישום זה יעיל בארגונים בהם השירות או חלקו מתבצע מחוץ לחברה. לדוגמה, עבודה הנעשית במיקומו של הלקוח, או שירות הניתן בעזרת ציוד בשטח הנדרש. רישיונות של יישום זה כוללות בנוסף את פונקציית 'דיינמיקס 365 'Marketing.

אתם יכולים למעשה, להניף כל שילוב של היישומים הנ"ל ולשלב אותם יחד עם אפליקציית ERP ממש כמו עם מערכת אופיס 365. השותפות של דיינמיקס עם העסק שלכם, מסייעת לכם להתאים את הרישיונות היעילים ביותר לתהליכים העסקיים והאסטרטגיה של העסק, אשר יתאימו לצרכים המדויקים שלכם.

מהן ההצעות הנוספות אשר מערכת דיינמיקס 365 מציעה?

קיימות כמה אפשרויות נוספות מעבר לאפליקציות ERP ו-CRM.

דיינמיקס 365 Human Resources (משאבי אנוש): יישום המסייע לכם לפשט נתוני היענות, פיצויים, הטבות ועוד. בנוסף, מעניק לעובדים את האפשרות לקבל מידע רלוונטי על כל נושא 'משאבי-אנוש' דרך כלים בשירות עצמי.

דיינמיקס 365 Commerce (מסחר): אפליקציית סחר דיגיטלי אשר מאגדת יחד את תחומי – בק-אופיס, מלאי/אספקה, מוקד טלפוני, וניסיון דיגיטלי למכירות מסוג אומני-צ'אנל (תקשורת בכלל הערוצים).

דיינמיקס 365 Mixed Reality (מציאות-מעורבת): כולל בתוכו ארבע הצעות שונות עבור צרכי העסק –

דיינמיקס 365 Remote Assist (סיוע מרחוק): שיתוף פעולה מרחוק.

דיינמיקס 365 Layout (מערך): ליצור, לדמיין ולשתף שרטוטים דרך הולוגרמות או מציאות מדומה (VR).

דיינמיקס 365 Guides (מדריכים): שיפור אימונים, הכשרות וביצועים.

דיינמיקס 365 Product Visualize (מוצרים וירטואליים): מאפשר לאנשי מכירות להציג מוצרים בסביבה בה הלקוחות נמצאים.

דיינמיקס 365 AI: כולל בתוכו מספר תוספים שונים של בינה מלאכותית לאפליקציות CRM –

דיינמיקס 365 Sales Insights.

דיינמיקס 365 Customers Insights.

דיינמיקס 365 Customers Service Insights.

קיימות בנוסף  עוד כמה הצעות לגבי נושא 'בינה מלאכותית' (AI) של מייקרוסופט, בייחוד דרך Power Platform ושירותי ענן Microsoft Azure.

דיינמיקס 365 פועלת יחד עם שירותי ליווי

מכיוון שאותן אפליקציות מתפתחות באופן מתמיד ומכיוון שהן קשורות לעסק שלכם כולו, הנכם זקוקים להדרכה מקצועית על מנת לקבוע אילו אפליקציות מתאימות לכלל צרכי העסק שלכם ולאסטרטגיה של העסק.

אתם תצטרכו בוודאי גם תמיכה מקצועית על  מנת להגדיר את האפליקציות באופן מיטבי בתהליכים העסקיים שלכם ואף לתמוך בעסק שלכם לאורך זמן, תוך הופעת שינויים בעסק ובטכנולוגיה שלכם.

הדרכה זו והסיוע המתלווה לה, מגיעים מתוך Microsoft Dynamics Partner, כמו למשל איי.פי מחשבים – שירותי מחשוב לעסקים.

כלומר, חלק מבחירתכם כמנהיגים עסקיים/כבעלי חברה, הוא בעצם להבין באיזו פלטפורמה של דיינמיקס 365 להשתמש בעסק שלכם. אבל חלק חשוב אפילו יותר בבחירתכם, הוא לאיזה שותף של דיינמיקס 365 להצטרף. שותף העסק שלכם, עשוי לסייע לכם לתת מערך נכון לצרכים העסקיים שלכם, לאחר מכן ליישם, להכשיר אתכם לעשייה בפועל ולתמוך בכם על ידי האפליקציות היעילות והמותאמות ביותר לצרכים שלכם.

האם קיים צד שלישי במערכת דיינמיקס 365?

אכן כן. קיימות אלפי אפליקציות צד-שלישי אשר נוצרו על די Microsoft Partners, הן זמינות בקישור הבא: Microsoft AppsSource ( שונה מחנות אופיס ו- Azure Marketplace).

האם דיינמיקס 365 כולל שירות Power BI?

מבחינה טכנית, לא. אך בפועל, חברות רבות משתמשות בשתיהם. אפליקציות מסוג Power שייכות לפלטפורמת Microsoft Power, וחלק מההצעה של מייקרוסופט לגבי פלטפורמת פיתוח פתרונות Low-code/No-code למשתמשים בשירותי Power ו- "Citizen Developers"". אפליקציות Power הן דרך מעולה להשלים כל פער בין צרכי העסק שלך, פתרונותיה של מערכת דיינמיקס 365 ובין כל סוג פתרון אחר שיש בידך.

האם דיינמיקס 365 כולל שירות Power BI?

שירות Power BI, נרכש בנוסף למערכת דיינמיקס 365, אף על פי שלעיתים קרובות נעשה על ידי Microsoft Partner. שירות Power BI מוסיף אפליקציות דיינמיקס 365 שלכם, הדמיות מציאותיות ומשכנעות ברמה גבוהה ובקרת נתונים עוצמתית.

Power BI הוא בנוסף חלק מפלטפורמת Microsoft Power.

האם דיינמיקס 365 היא חלק מחבילת שירות אופיס 365?

לא, אבל הן אכן משתלבות מצוין. אתם יכולים לדוגמה,  להוציא חשבונית דרך Outlook באמצעות יישום Business Central של מערכת דיינמיקס 365.

לדיינמיקס 365 קיים שירות "Common Data"

כעיקרון, תוכנת Enterprise Software נבנתה על שכבה של מסד נתונים מורכב. יועצים יצטרכו להגדיר, לתחזק ולהתאים אישית את מסד הנתונים לתהליכים עסקיים מיוחדים. מסדי נתונים מותאמים אלה, קשים למיזוג ושדרוג.

מייקרוסופט התרחקה ממודל נתונים ישן זה הנקרא בשם "Silos".

במקום זאת, מייקרוסופט דיינמיקס 365 ופתרונות רבים אחרים של מייקרוסופט, משתמשים בשירותי Common Data, כך שניתן להשתמש באפליקציות אשר נבנו לחברה מסוימת בחברה אחרת בלי להסתבך כלל. זה מעלה את יכולת ההישנות, מוזיל מחירים והופך את מייקרוסופט לאופציה כדאית ואטרקטיבית לאלה המעוניינים בתוכנה לעסק.

Microsoft's Partners מופעלים גם על ידי סטנדרטיזציה (קביעת תקן) וסכמת מסד נתונים קבועה. הם יכולים  לבנות אפליקציות חדשניות והתאמות אישיות ללקוח בביטחון כי ניתן לפרוס את הפתרונות שלהם ולעשות בהם שימוש לאורך כל תחנות הלקוחות של מייקרוסופט. לקוחות יכולים לעיין וראות את האפליקציות האלה בקישור הבא: Microsoft AppsSource.

מודל Common Data מאפשר בנוסף, שילובים הדוקים יותר עם אפליקציות אחרות, כמו למשל, אופיס 365 או כל אפליקציית עסקים אחרת בעלת API תקני.

כל האפליקציות הבאות-

Microsoft Office 365

 Power BI

Microsoft Power Automate

The Internet of Things

Cortana Intelligence

כולן נמצאות במרכז התוכנית של מייקרוסופט שרתי ענן ובדיינמיקס 365.

דיינמיקס 365 נבנתה במיוחד בשביל שירותי ענן

ההתחייבות הגוברת של מייקרוסופט לשירותי ענן, פירושה כי הזמינות של מוצרי דיינמיקס 365 בענן אינה מפתיעה. הענן מאפשר בנוסף למייקרוסופט שליטה רבה יותר וסטנדרטיזציה על פיתוח מערכת דיינמיקס 365, נתון אשר הכרחי למודל Common Data.

באופן כללי, פריסה של Microsoft Azure Cloud מוזילה את המחירים, מגבירה את הבטיחות ואת הניידות במקום העבודה.

עם זאת, קיימות גרסאות תוכנת On-Premise של אפליקציות דיינמיקס 365. גרסאות אלו, יעילות ביותר לחברות אשר מתמודדות עם סביבה מפוקחת במיוחד, או עם חיבור אינטרנטי חלש במחסן ובבית המלאכה (מקום העבודה).

השמות וההיסטוריה של דיינמיקס

רבות מהאפליקציות של מערכת דיינמיקס 365 של היום, בנויות על אפליקציות קודמות של מייקרוסופט ERP  ו-CRM, הן עברו בשנים האחרונות כמה שינויים בשמותיהן.

כלומר, ייתכן והחברה או העסק שלכם משתמש באפליקציות של מייקרוסופט בשמן הקודם.

להלן, רשימה קצרה של המונחים הישנים והנפוצים ביותר:

דיינמיקס NAV: הקודם בשמו לדיינמיקס 365 Business Central.חברות רבות המשתמשות היום בפלטפורמת NAV, יחליפו בסופו של דבר לשימוש ב- Business Central.

השם הישן יותר של NAV הוא Navision.

דיינמיקס AX: הקודם בשמו לדיינמיקס 365 Finance & Operations. חברות רבות המשתמשות היום בפלטפורמת AX, יחליפו בסופו של דבר לשימוש ב-  Finance & Operations.

השם הישן יותר של AX הוא Axapta.

דיינמיקס 365 Customer Engagement: שם כולל ישן יותר לכלל האפליקציות השייכות לדיינמיקס 365 המותאמות לצרכי CRM. שם זה עדיין תקין מבחינה טכנית עבור גרסאות תוכנת On-Premise של אפליקציות אלה.

דיינמיקס CRM: פתרון ישן יותר אשר פעל בדומה לחלק מאפליקציות CRM הנוכחיות. עם זאת, זהו כבר לא שמה של אף אפליקציה היום.

דיינמיקס 365 Business Edition (מהדורה עסקית): מהדורה ישנה יותר של דיינמיקס 365 אשר כוללת את שני רכיבי ה-ERP  ו-CRM, מיועדת לעסקים קטנים ובינוניים.

דיינמיקס 365 Enterprise Edition (גרסת ארגונים): מהדורה ישנה יותר של דיינמיקס 365 אשר כוללת את שני רכיבי ה-ERP  ו-CRM, מיועדת לארגונים גדולים.

דיינמיקס 365 Talent: שם קודם לדיינמיקס 365  Human Resources(משאבי-אנוש).

דיינמיקס 365 Retail (קמעונאות): שם קודם לדיינמיקס 365 Commerce (מסחר).

לסיכום

שירותי מחשוב לעסקים – מערכת דיינמיקס 365 הוסיפה יכולת חדשה ועוצמתית לכל המערך של מייקרוסופט. אך ישנן עוד אפשרויות רבות המתווספות משנה לשנה, כך שקשה לעמוד בקצב שלהן.

אם אתם בעלי עסקים המחפשים הדרכה בכל הנוגע לאפליקציות בתחום העסקי, הרגישו חופשי לפנות אלינו, נשמח לעזור.

לפתרונות בנושא אתם מוזמנים לפנות לשותפים הבאים: https://www.ipcomp.co.il/ , https://www.activate.co.il/

לפרסום תכנים ומאמרים באתר, צרו קשר

 

 

 

דילוג לתוכן